Monday, October 02, 2006

Van alles en nog wat



Gisteren zijn Henk en Marloes weer goed bezig geweest in de basement, met het gevolg dat het frame bijna klaar is. Flink wat gezaag, getimmer en geram, wat heerlijk doorklinkt door de roosters van de airco/verwarming, dus Anouk en ik zaten hier af en toe elkaar aan te kijken..... en verstonden elkaar niet eens meer! Maar goed, wie een mooi huis wil hebben, moet er wat voor doen, dus ook voor over hebben!

Dit is een gedeelte van het frame tegen de buitenmuur met het raam, en de zijkant van het huis. Het kan nog geïsoleerd worden, maar het hoeft eigenlijk niet, want er zitten al platen tegenaan. Wat wel geïsoleerd moet, is het plafond, dat dempt dan meteen de voetstappen, het praten enz.

Deze muur staat in het verlengde van de gangmuur, wordt om de verwarmingsinstallatie gebouwd, en daar komt een gang, met deur naar de badkamer (die moet nog gemaakt hoor, zo snel gaat alles niet!) Al met al zijn ze aardig opgeschoten dus. Vandaag is Henk weer naar school, maar vlg. week maandag is het Thanksgiving, dus vrije dag en geen school, en woensdag ook niet! Dus als ie mazzel heeft en niet te laat thuis komt uit het werk, kan ie lekker doorwerken elke avond, als de zin er is natuurlijk!

Verder nog wat leuks! Vanmiddag kwam Anouk haar vriendin huiswerk e.d. brengen, (Anouk is ziek thuis, minder leuk dus) en daarbij zat een Work Habit card, die ik maar even gescand heb, zodat iedereen kan zien hoe dat eruit ziet!


Er staan dus diverse dingen op, qua leergedrag, o.a. "Works well independently" (werkt goed zelfstandig) , "Follows instructions" (volgt opdrachten op) en ga zo maar door! Alles is met "Always" aangevinkt, en er onder is door haar meester dit geschreven;

Great start to your school year Anouk! You have very good work habits in the classroom and are getting more involved in classroom discussions. Keep it going!! Mr. S.

Ik hoef denk ik niet te zeggen dat deze moeder hier weer zat te stralen van trots? Trouwens.... Anouk zat natuurlijk ook helemaal te glimmen en ook vader en zus zijn heel trots op haar. Ben benieuwd wanneer ik zoiets eens krijg van Marloes, wil ook wel eens weten hoe haar gedrag is!!

6 comments:

corinne5 said...

wat goed zeg, ik zou ook mega trots zijn. Mijn stempels zijn overigens alleen te koop hier: http://de-creatie.nl/shop_detail.php?aId=6078 en dit zijn de verzendkosten

outside of Europa Priority € 5,15
Outside of Europa Standard € 3,30

corinnexxx

Marjo said...

Sowwwww er wordt hard gewerkt daar bij jullie!! Leuk dat Marloes zo fanatiek meewerkt. En mooie commentaren van de meester van school. Glim glim.
Gave dingetjes heb je trouwens rechts van je scherm staan. Die klok is leuk, kunnen we zien hoe laat het bij jou is (neem ik aan?) en die slide had ik ook al bij Paule gezien. MMMM misschien moet ik toch maar weer wat gaan scrappen, dan kan ik hem ook mooi gebruiken ;-)).

Anonymous said...

Genoeg redenen om trots te zijn moeders; prachtig rapport en een kamer die lekker opschiet!!
Keep on going!!

Anonymous said...

nu weet ik wat ik hoorde toen jij belde, leuk om nu te zien wat ze toen deden............:)) wordt vast heel mooi.
Goed rapport van Anouk , kan me voorstellen dat je trots bent en met Marloes zal het vast ook wel goed gaan.

Eva said...

super die scorelijst. dat is zeker iets om trots op te zijn. En een goede binnenkomer voor Anouk!
enne...
je klok is GAAF!!!!

Anonymous said...

geweldig hoe het daar bij jullie gaat!! een super handige man en dochter die het vast ook goed doet op school en dan anouk die het goed doet en jijzelf marjolein!! doet het volgens mij ook heel goed of heb ik het mis!! groetjes